Opony i felgi do quadów

Kiedy potrzebujesz nowych opon ATV quad.

Kiedy dokładnie nadszedł czas, aby wymienić opony? Po pierwsze możesz po prostu to poczuć. Zakręty, w których tak dobrze trzymały się w zeszłym miesiącu, mogą stać się niebezpieczne, wysyłając Ciebie i twoją jazdę w lekki ogon … albo gorzej!

Przed każdą jazdą i po niej należy wykonywać rutynowe czynności konserwacyjne, w tym opony. Jeśli widzisz zaokrąglone gałki lub guma opony jest sucha, odbarwiona i / lub pęknięta, musisz zainwestować w nowe opony. Sprawdź ciśnienie w oponach przed każdą jazdą, ponieważ może to znacznie wpłynąć na sposób, w jaki twój ATV radzi sobie szybciej i zużywa opony.

Mocno używane opony wyglądają na wyblakłe i po prostu stare. Opony powinny wyglądać świeżo z bogatym ciemno czarnym kolorem. Zanik pojawia się z czasem a działanie promieni słonecznych to przyśpiesza. Okres trwałości opon ATV wynosi około od czterech do pięciu lat od daty producenta.

Pierwszym krokiem do wyboru właściwej opony jest znajomość rodzaju terenu, w którym będziesz się poruszać. Jeśli jeździsz na wydmach, będziesz potrzebował innej opony niż na torze motocrossowym. Zasadniczo istnieje pięć rodzajów opon do Twojego ATV:

Uniwersalne opony ATV

To jazda w nie-ekstremalnych warunkach przez cały rok.

Uniwersalny projekt / wzór opony

Opony All-Purpose zapewniają wszechstronną, pośrednią przyczepność, idealną do jazdy w terenie bez ekstremalnych warunków.

SUNF A-027R 22x11-9 48J 6PR E#

SUNF A-027R 22×11-9 48J 6PR E#

 

Opony Sand ATV

Jazda po wydmach to zupełnie inna przygoda, którą trzeba spróbować. Po prostu nie można jeździć po wydmach, czy to na pustyni, czy na plaży, na zwykłych oponach terenowych lub motocrossowych AT. Potrzebujesz opon z bieżnikiem podobnym do wiosła, bo inaczej będziesz kręcił kółkiem przez cały dzień.

Wzór / wzór opony z piasku

Być może najbardziej rozpoznawalna opona ATV. Bieżniki wyglądają jak wiosła, a fronty są prawie śliskie, z wyjątkiem żeberka na środku lub boków do sterowania.

DURO HF243 MUD&SAND 22x11-9 4PR NHS

DURO HF243 MUD&SAND 22×11-9 4PR NHS

 

Błotne opony ATV

Głębokie, grube łapy zapewniają przyczepność w najtrudniejszych warunkach błotnych, gdzie inne opony terenowe po prostu nie reagują. Przygotuj się na jazdę w błocie.

Wzór / wzór opony błotnej

Opony ATV Mud zapewniają przyczepność. Duże, wysokie pokrętła działają niemal jak łopaty, abyś mógł poruszać się w najbardziej ekstremalnych warunkach. Opony z błota często stanowią dobrą oponę śniegową.

KENDA BEAR CLAW K299 24x11-10 47F 4PR TL #E

KENDA BEAR CLAW K299 24×11-10 47F 4PR TL #E

 

Opony motocyklowe ATV

Imprezy ATV Motocross odbywają się na zamkniętych torach wyścigowych, zawierających skoki i inne przeszkody zręcznościowe. Przyczepność jest równie ważna jak prędkość. Połączenie obu mocnych występów bez chwytania toru jest idealną oponą do wyścigów wokół torów.

Motocross Tire Design / Pattern:

Opony motocross ATV wykorzystują konstrukcję bieżnika idealną do luźnych warunków na torze, typową dla wyścigów MX.Usztywnione pokrętła zapewniają spójne pokonywanie zakrętów, a szeroki rozstaw bieżnika zapewnia zgryz i lepsze czyszczenie.

ITP HOLESHOT MXR6 20x6-10 TL 22F 2PR 532021 NHS Madi in USA

ITP HOLESHOT MXR6 20×6-10 TL 22F 2PR 532021 NHS Madi in USA

 

Opony terenowe ATV

Jazda off-roadowa różni się od wąskich pojedynczych szlaków w górach, po szeroką, otwartą pustynną jazdę i wszystko pomiędzy.

Opona / wzór opony terenowej:

Opona ATV Off-Road jest zbliżona do opona All-Purpose, ale ma mocniejszy bieżnik i większą wytrzymałość, aby poradzić sobie z różnymi twardymi nawierzchniami i miękkim, gliniastym brudem, często spotykanym na szlakach i innych nawierzchniach off-road.

ITP HOLESHOT XCR 20x11-9 598010 6PR #E Made in USA -

ITP HOLESHOT XCR 20×11-9 598010 6PR #E Made in USA –

 


Koła ATV

Bez dobrego zestawu kół same opony ATV nie pomogą ci tak bardzo.

Producenci używają kilku materiałów do budowy kół. W zależności od tego, jak ciężko jeździsz i czy lubisz po prostu się przejechać po własnych trasach, w wyścigach zmienia się rodzaj obręczy do kupienia.

Koła stalowe są najbardziej opłacalne, ale są ciężkie. Stop aluminium jest popularną alternatywą dla stali ze względu na cenę, a koło jest znacznie lżejsze. Stop magnezu jest około 30 procent lżejszy od aluminium i równie trwały na torze lub szlaku, ale może rdzewieć.

 

Zobacz naszą ofertę .

 

 

 

 

 













 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *