oldtimer

Opony z białym paskiem RETRO

Opony z białym paskiem.

Historia

Będąc ostoją nowoczesnego luksusu, bielące się powierzchnie zaczęły wypadać z łaski mniej więcej w tym samym czasie, kiedy amerykański przemysł samochodowy zaczynał upadać w połowie lat siedemdziesiątych. Charakterystyczna biała ściana boczna została tylko opcją dla fabrycznych opon na początku lat 80. Pod koniec dekady trzeba było głębiej szukać, aby kupić zestaw do swojego klasycznego samochódu.

Ściany boczne mają bardzo prostą historię powstania: czysta guma po prostu nie jest dobra na opony, a jednym z wczesnych sukcesów w mieszaniu związków chemicznych w opony w celu zwiększenia trwałości był tlenek cynku. Efektem ubocznym było stworzenie całkowicie białej opony. Gdy pojawiła się sadza, aby wzmocnić te wysiłki i dać nam czarną gumę, którą znamy dzisiaj, biała guma została tylko modna.

Nie zaszkodziło również to, że początkowo węgiel został zastosowany wyłącznie do obrobionej części opony, pozostawiając białe ściany jako reklamę.

W połowie lat trzydziestych można było kupić białe opony w niemal we wszystkich pojazdach, niezależnie od ceny, a klienci przychodzili na modę pomimo faktu, że o wiele trudniej utrzymać w czystości w porównaniu ze standardowymi całkowicie czarnymi oponami .

Wraz z upływem lat pięćdziesiątych rozwinęło się wiele różnych stylów whitewall. Oprócz grubej płyty białej dostępnej od samego początku, styliści zaczęli eksperymentować z cieńszymi paskami bieli, a także gdzie umieścić białą ścianę, aby grać z postrzeganą wielkością koła i jego proporcją do ciałego samochodu.

Whitewalls nigdy nie popadły w niełaskę w niektórych kręgach, z entuzjastami klasycznych samochodów, utrzymując płomień żywym.

Na rynku wtórnym można zdobyć dowolną kolorową ścianę boczną, – czerwoną, złotą i niebieską.

 

Przykładowe zdjęcia:

oldtimer

 


Szukasz ciekawych i Tanich opon do swojego oldtimera?

-tanio,

-wiele rozmiarów,

-szybka dostawa

Zobacz naszą propozycję:

Nasze opony to doskonały stosunek jakości do ceny.

Opony z białym paskiem w naszej ofercie to wysokiej jakości opony Retro z klasycznym bieżnikiem i białym pasem do zabytkowych samochodów dostawczych (oldtimer). Zaprojektowane tak, aby zapewnić jakość na lata dzięki odpowiedniej mieszance gumowej. Opony POWERTRAC White Wall VANMARCH  dostępne są w szerokiej gamie rozmiarów.

Opony PowerTrac kupione w naszym sklepie posiadają dwuletnią gwarancję producenta.

powertrack

Uwaga: 

Opony zabezpieczone są przez producenta do transportu przez nałożenie na biały pas powłoki zabezpieczającej zmieniając tym samym kolor na niebieski co widać na zdjęciach. Powłokę tą można usunąć przez umycie jej wodą z mydłem.

opony z białym paskiem

opony z białym paskiem – White Wall

ZAMIENNIKI STARYCH WYMIARÓW

jak można skorzystać z tej tabeli?

Po pierwsze- wyszukaj zbliżony zamiennik. Tutaj tabela zamienników opon w wersji na smartfon.

Już znając z tabeli przybliżony rozmiar dla  np. 6.00-14 jest to z tabeli –175/70R14 wprowadź wymiary do kalkulatora opon (strona otworzy się w drugiej zakładce przeglądarki)    lub na drugiej naszej stronie działający kalkulator.

Kalkulator wyliczy wymiary rzeczywiste dla 175/70R14 w mm. (wymiary mogą odbiegać od rzeczywistości w paru procentach- zależy od producenta opon)

Znając wymiary dla danego rozmiaru można w taki sposób porównać opony z wymiarami dla obecnej zastosowanej naszej opony 6.00-14.

 

1949 – 1964 1965 – 1970 1970 – 1980 1960 – 1980 do chwili obecnej
NUMERIC ALPHA NUMERIC* EURO-METRIC P-METRIC EURO-METRIC or P-METRIC
90- do 80- 78- do 50- -82 80-, 75- -70 -65 -60 -50
5.20-10     145R10   165/70R10      
5.20-12     145R12 P145/80R12 165/70R12      
5.60-12 6.00-12   155R12 P155/80R12        
            165/65R13    
      145R13          
      155R13 P155/80R13 175/70R13   195/60R13 215/50R13
5.60-13 6.00-13 A 165R13 P165/80R13 185/70R13   205/60R13  
  6.50-13 B 175R13 P175/80R13        
    C   P185/80R13        
  7.00-13 D 185R13          
      195R13          
5.60-14 6.00-14   145R14     175/65R14    
6.00-14 6.45-14   155R14   175/70R14 185/65R14    
    B 165R14 P175/75R14 185/70R14 195/65R14 205/60R14  
6.50-14 6.95-14 C 175R14 P185/75R14 195/70R14   215/60R14  
    D            
7.00-14 7.35-14 E 185R14 P195/75R14 205/70R14   225/60R14 245/50R14
7.50-14 7.75-14 F 195R14 P205/75R14 215/70R14   235/60R14  
8.00-14 8.25-14 G 205R14 P215/75R14 225/70R14   245/60R14 265/50R14
8.50-14 8.55-14 H 215R14 P225/75R14        
9.00-14   J 225R14          
9.50-14   L            
  5.60-15 A 155R15 P155/80R15   185/65R15 195/60R15  
6.00-15   B 165R15 P165/80R15 185/70R15 195/65R15 205/60R15 225/50R15
6.50-15 6.85-15 C 175R15   195/70R15 205/65R15 215/60R15  
    D            
  7.35-15 E 185R15 P195/75R15 205/70R15 215/65R15 225/60R15  
6.70-15 7.75-15 F 195R15 P205/75R15 215/70R15   235/60R15  
  8.15-15              
7.10.2015   G 205R15 P215/75R15 225/70R15 235/65R15 245/60R15 265/50R15
  8.25-15              
  8.45-15              
7.60-15   H 215R15 P225/75R15 235/70R15   255/60R15 275/50R15
  8.55-15              
8.00-15 8.85-15 J 225R15 P225/75R15 235/70R15   265/60R15  
8.20-15 9.00-15 K            
  9.15-15 L 235R15 P235/75R15 255/70R15   275/60R15 295/50R15

 

  • Nowe rozmiary w tabeli nie oznacza pełnej zamienności.
  • Zmieniając rozmiary opon, należy sprawdzić np. prześwity dla nowej opony w samochodzie za pomocą kalkulatora opon.

Chcesz pokazać własny oldsmobil? napisz do nas.










 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *